3 lip 2017

Co robić w czasie wolnym?

... czyli jak nie oszaleć na urlopie, gdy nie wyjeżdżasz i zostajesz w domu. Albo wyjeżdżasz i nie ma pogody. Albo Twój wyjazd ogranicza się do działki za miastem. :)


Nie umiem wypoczywać. To znaczy umiem, ale staram się to robić w aktywny sposób.
Problem w tym, że nie zawsze mój urlop pokłada się z urlopem znajomych, co powoduje to, że wszelkie wyjazdy, krótsze wycieczki czy spotkania w ciągu dnia - odpadają. A jako typ stadny człowieka, nie umiem sama wsiąść na rower i pognać w siną dal... To znaczy umiem, tylko po co?


Móżdżąc nad tym, w jaki sposób mogę ten czas zmarnotrawić, wszak moim zdaniem nie wszystko i nie zawsze musi mieć jakiś wyższy cel, zastanawiałam się, co z tą ilością wolnego zrobić.

Pierwsze, co mi przyszło do głowy:

1. Przeczytaj niedoczytane książki.

A jest ich trochę. Z racji wykonywanego zawodu, w ciągu roku stosy książek, które zaczęłam czytać, albo które chciałabym przeczytać i odczekują swoje na półkach, zostają przygniecione stosem.. obowiązków domowych i zawodowych. Teraz mam na to czas.

2. Naucz się szydełkować...

Akurat z tym nie mam problemów. ;) Teraz mam czas aby dokończyć niedokończone projekty. Hobby to też nie jest bardzo drogie, przynajmniej na początku, gdzie koszt najprostszego szydełka to 1,50zł, a włóczkę (co prawda sztuczną) można dostać za piątaka. Albo i mniej.
króliki na szydełku, szydełkowe kroliki

3. ...albo szyć.




Tu wypadam trochę gorzej. Z pomocą youtuba i prostymi wykrojami z Burdy jestem w stanie popełnić jakąś prostą narzutkę bądź obrobić materiał na obrus. Pod warunkiem, że nie pomagają mi w tym koty.

4. Zrób mini-remont.

O tak! Zastanawiałaś/łeś się, kiedy ostatnio odświeżałeś ściany w sypialni? Całkiem niedawno wpadł mi w oko "raport", w którym była mowa o tym, że bardzo rzadko odświeżamy mieszkania, a nawet najprostsza zmiana kolorystyki ścian przestrzeni w której żyjemy, wpływa na nas bardziej pozytywnie niż, co zaskakujące - nowa para butów czy torebka. Wiaderko farby to koszt około 60zł. Buty wychodzą drożej. :)

5. Ogarnij zawartość szaf i szafek.

Uwolnij się od starych i nienoszonych ubrań. Powyrzucaj garnki, które są przypalone lub dziurawe. Oddaj nieużywane szklanki i kubki. Pchnij dalej książki, których nie przeczytasz. Zyskasz w ten sposób więcej przestrzeni i spokój ducha.

6. Jest lato - zrób przetwory.

Nie dość, że pożyteczne, to i przyjemne. Pod warunkiem, że nic w kuchni nie wybuchnie. O zdrowiu i walorach smakowych nie wspominając.

7. Zacznij pisać bloga.

Jeśli tylko masz pomysł i coś potrafisz robić, czym chcesz się podzielić. Po co tracić czas na scrollowanie portalu społecznościowego albo zdjęć z kotami?
Nawet jeśli nie masz pomysłu - pisz dla siebie - trudno znaleźć coś podobnie absorbującego. Przy okazji możesz pogłębić swoją wiedzę na temat fotografii i poznać obsługę któregoś z programów graficznych.


A Wy jakie macie na zmarnowanie czasu wolnego? :)

Ruda Wredna

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

staty