14 mar 2016

Szydełkowy "ocieplacz" na słoik

Potrzeba matką wynalazków mówią... i mają rację.
Potrzebą moich ostatnich dni, z powodu narastającego bałaganu w szafie i kosmetykach kolorowych, których jakby nie było nie używam zbyt często, był pojemnik w którym mogłabym wszystkie nie-zbędne szpargały przetrzymać.
Znaleźć pojemnik o odpowiednich wymiarach - niezbyt głęboki, ale jednocześnie wystarczająco szeroki też było nie lada zadaniem. Po przekopaniu wszystkich pojemników w domu, okazało się, że jedynym, co spełnia moje wygórowane kryteria był... słoik.
Słoik, jak słoik, tylko niewyjściowy jakiś, ale to nie mogło okazać się kryterium dyskwalifikującym przedmiot z użytku.
I tak gnana radosną twórczością i pinterestem odziałam słoik w otulacz
.

Skoro ja zrobiłam ocieplacz na słoik, nie może to być trudne. ;)
Szczególnie mając takiego pomocnika (pomocniczkę):

jak zrobić ocieplacz na szydełku na słoik



Zaczynając od dna - magiczne kółeczko, w które w 1 rzędzie wbiłam 9 słupków (wraz z łańcuszkiem początkowym - w sumie 10)
Rząd 2 - łańcuszek z 3 oczek (liczony jako 1 słupek), słupek w to samo oczko, po 2 słupki w kolejne oczka - aż do końca robótki, zamknąć oczkiem ścisłym. (w sumie 20 słupków)
Rząd 3 - 3 oczka (jak wyżej), słupek w to samo oczko, słupek w kolejne, do końca robótki powtarzać: dwa słupki w oczku, pojedynczy, dwa w oczku, pojedynczy.... zamknąć ścisłym (w sumie 30 słupków)

Rząd 4 - 3 oczka, słupek w to samo oczko, po 1 słupku w kolejne 2 oczka, następnie powtarzać do końca robótki: 2 słupki w oczku, dwa pojedyncze..., zamknąć (40 słupków)

Wiadomo, że jeśli dno słoika ma większą średnicę, robótkę trzeba powiększyć dodając w każdym okrążeniu jeden słupek.
I tak rząd 5 wyglądał by: 3 oczka, słupek w to samo, w kolejne 3 oczka po 1 słupku, następnie powtarzać: 2 słupki w oczku, 3 pojedyncze....
a 6 rząd:  3 oczka, słupek w to samo, w kolejne 4 oczka po 1 słupku, następnie powtarzać: 2 słupki w oczku, 4 pojedyncze....

Reszta robótki, to powtarzalny wzór (nr 1), który zapożyczyłam z pina photo.163.com

O ile początkowo, robótkę można trzymać w rękach, to przy zwężeniu nie obyło się bez założenia ocieplacza na słoik. Szydełkowanie na słoiku nie jest takie proste, jak mogłoby się wydawać.
Najciężej szło, gdy wzór trzeba było zwęzić. Przy zwężaniu odejmowałam oczka we wzorze: zamiast dwóch oczek pomiędzy słupkami łączonymi górą, dawałam 1, zamiast 5 oczek - 4.
ocieplacz na szydeku

Mój szydełkowy słoik, może również posłużyć jako szydełkowy świecznik handmade.
świecznik szydełkowy, cozy jar

A całość z bałaganem prezentuje się tak:
ocieplacz na szydełku, cozy jar, handmade



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

staty