29 lip 2015

(bez)Problemowe Endomondo

W czasie wakacji jeżdżę na rowerze. Sporo.
Może nie tyle, ile w rzeczywistości bym chciała czy mogła, ale mniejsza o to, a wstęp do posta być musiał. ;)
Często podczas "treningów" korzystam z aplikacji "pomagających uprawiać sport"* (WTF?!), a konkretniej - z Endomondo, o czym dalej... dalej.




Dlaczego z Endomondo? Chyba po części z przyzwyczajenia, po części, dlatego że większość znajomych również ma zainstalowany ten program, a po części dlatego, że rzeczywiście jest prosty w obsłudze, a i w darmowej wersji ma wszystkie opcje, które są mi potrzebne.

Program ideał. Do czasu.
Ku mojej rozpaczy, całkiem niedawno okazało się, że program nie działa tak, jak należy. Endomondo podczas rejestrowania treningów wyłączał się wtedy, gdy tylko została uruchomiona inna aplikacja - czy to aparat fotograficzny, odebrana rozmowa, sms, czy krótki rzut okiem na Facebooka. Nie znalazłam żadnego sensownego rozwiązania mojego problemu z programem na Androida, ani na żaden inny smartfonowy system operacyjny. Nic ponad: "musisz się przyzwyczaić" "zmień/wyrzuć telefon" czy "zmień program z którego korzystasz". No supcio.
Wkurzona  (bo jednak fajnie jest mieć wgląd w pełne statystyki przeprowadzonych treningów) i zrezygnowana, jak nigdy nie mam w zwyczaju, walnęłam dwie gwiazdki w Sklepie Play z krótkim opisem tego, dlaczego Endomondo nie jest jednak tak fajne, jak fajne być powinno.
Zaskoczona, 2 (słownie: dwa) dni później, na skrzynkę pocztową dostałam maila ze Sklepu Play od programisty z pięknie opisanym rozwiązaniem problemu wyłączającego się Endomondo. Co więcej - skutecznego! :D

Okazało się, że starsza kopia programu (którą odinstalowałam z telefonu) koliduje z aktualną. Aby Endomondo nie wyłączało się podczas rozmowy przez telefon, czy używania innych aplikacji, wystarczy wykonać 4 kroki:
1. Odinstalować program z telefonu.
2. Zresetować telefon
3. Zainstalować nową wersję Endomondo.
4. Zresetować telefon


No dobra, w 5:
5. Cieszyć się w pełni działającym programem. :)

Dlaczego o tym piszę? Ponieważ przekopałam pół Internetów szukając rozwiązania dla mojego problemu z Endomondo, a ktoś może natknie się na ten prosty sposób.
Już nawet Luby był zmuszany (bezskutecznie ;) ) aby zamienić się telefonami coby program działał jak należy.





* Przejdźmy do gwiazdki.
Za Chiny Ludowe nie potrafię zrozumieć stwierdzenia "aplikacja/program pomagający uprawianie sportu" czy "ułatwia spalanie kalorii". No do cholery jasnej! W jaki sposób niby ta aplikacja ma to ułatwić? Pobiegnie za nas? Popedałuje? Dzięki temu, że ją zainstalujemy będzie nam się lżej chodziło? Czy dzięki temu możemy zjeść bez obaw dodatkowe 5 pączków, bo kalorie spali za nas?
Who knows.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

staty